Prawa konsumentów w powiecie bełchatowskim. Nie dajcie się oszukać - INFO BAI
bai
info bai
katalog bai
gielda bai
Bai Andrzej Kurzawa
 
Niedziela, 24 czerwca 2018
Wybierz miasto na mapie
Prawa konsumentów w powiecie bełchatowskim. Nie dajcie się oszukać
Data dodania: 2018-05-24 10:23:05
Prawa konsumentów w powiecie bełchatowskim. Nie dajcie się oszukać
Źródło zdjęcia: Starostwo Bełchatów
Powiatowy rzecznik konsumentów w Bełchatowie w 2017 roku udzielił ponad 2100 porad. Piotr Porzeżyński udzielał porad oraz występował z interwencją do przedsiębiorców.

W 2017 roku w biurze powiatowego rzecznika konsumentów udzielono 2102 porady w zakresie ochrony praw konsumentów oraz obowiązków sprzedawców. Większość spraw dotyczyła skarg konsumentów na sprzedawców i usługodawców, którzy podobnie, jak w latach ubiegłych, uchylali się od odpowiedzialności za wady zakupionych u nich towarów, odmawiali przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego, czy też nie uznawali reklamacji, jak również wykonywali umowy zawarte z konsumentami z nienależytą starannością.

- Najczęściej powtarzającymi się w 2017 roku były reklamacje urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego (340 porad), obuwia i odzieży (289 porad) oraz mebli, artykułów wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (268 porad) - wymienia Piotr Porzeżyński, powiatowy rzecznik konsumentów. - W zakresie usług, nadal najistotniejszym problemem, stanowiącym znaczny udział we wszystkich tego rodzaju zgłoszeniach, były usługi telekomunikacyjne - telefon, Internet (214 porad). Zgłoszenia konsumentów związane z usługami telekomunikacyjnymi dotyczyły najczęściej umów o świadczenie stacjonarnych usług telekomunikacyjnych.

Porad udzielano w trakcie bezpośrednich spotkań z konsumentami w biurze rzecznika oraz w czasie comiesięcznych dyżurów w gminach powiatu - w Szczercowie i w Zelowie, jak również za pośrednictwem telefonu, a także pisemnie. Rzecznik występował z interwencją do przedsiębiorców w przypadkach nieprzestrzegania przepisów prawa, w sytuacji bezskutecznego dochodzenia swoich praw przez konsumentów, a także w celu wyjaśnienia stanu faktycznego danej sprawy. Tematyka wystąpień i interwencji dotyczyła najczęściej braku reakcji przedsiębiorców na zgłoszenia reklamacyjne konsumentów, przebiegu reklamacji w celu prawidłowej oceny stanu prawnego sprawy, przewlekłości postępowań reklamacyjnych, niedotrzymywania terminów usunięcia wad, uzyskania wyjaśnień i dokumentów dotyczących okoliczności zawarcia umów, podstaw wezwań do zapłaty należności wzbudzających wątpliwości.

Spośród 2102 porad udzielonych w roku ubiegłym, 198 spraw wymagało pisemnej interwencji powiatowego rzecznika konsumentów.
. W tym celu wystosowano 405 pism do przedsiębiorców, konsumentów i innych instytucji. Ze 198 spraw, skierowanych do rzecznika, celem podjęcia dalszych, prawem przewidzianych działań, 163 zakończyły się pozytywnie, 17 zakończyło się negatywnie, tj. przedsiębiorca obstawał przy swoim stanowisku. Natomiast w toku pozostaje 18 spraw. Rzecznik przygotowywał dla zainteresowanych konsumentów 15 pozwów o zapłatę do sądu powszechnego, z czego 11 spraw zakończyło się pozytywnie dla konsumentów. Jedna sprawa zakończyła się niekorzystnie, natomiast, w toku pozostaje 5 spraw.

W 2017 roku powiatowy rzecznik konsumentów podejmował również działania z zakresu edukacji konsumenckiej w celu propagowania wiedzy z zakresu praw konsumenta. Kierowane one były głównie do młodzieży szkolnej i społeczności lokalnych. W roku szkolnym 2016/2017 rzecznik przeprowadził zajęcia z zakresu edukacji konsumenckiej w 10 szkołach ponadgimnazjalnych, działających na terenie powiatu bełchatowskiego.

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Piotra Porzeżyńskiego
Starostwo Powiatowe
ul. Pabianicka 26 (budynek B)
97-400 Bełchatów
tel. 44 635 86 24, fax. 44 635 86 17;
adres e-mail: rzecznik@powiat-belchatowski.pl

Przyjęcia interesantów w Biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów odbywają się w następujących godzinach:
poniedziałek: 11.00 - 15.00
wtorek: 11.00 - 17.30
środa: 11.00 - 15.00
czwartek: 11.00 - 15.00
piątek: 8.00 - 12.00

Starostwo Bełchatów / JR
Tagi: rzecznik konsumentów, powiat, Bełchatów, prawa, porady
Dodaj nowy komentarz:
Redakcja portalu info.bai.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach użytkowników. Osoba zamieszczająca opinie zawierające treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie, naruszające prawa portalu info.bai.pl i jego wydawcy lub innych osób albo naruszające zasady współżycia społecznego może ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  • PIOTR daj luz sam mówiłeś że to stanowisko to ściema.
    Autor:klapat Data: 2018-05-24 19:52:27
  • Czytać ze zrozumieniem!!!!
    Autor:gosc Data: 2018-05-24 18:39:33
  • Masz rację (jaro),czytamy w art.2102 porad a rozwiązanych 163 nawet nie 10 % .Zbędna mi porada bez konkretnego rozwiązania ,po to tylko żeby się dowiedzieć że mnie zdołali oszukać zgodnie z prawem.
    Autor:Beata Data: 2018-05-24 17:43:47
  • Etat tak potrzebny jak ślepemu piscolet.
    Autor:jaro Data: 2018-05-24 16:43:23
go to top