PRZECIĄGANIE TRASY - INFO BAI
bai
info bai
katalog bai
gielda bai
Bai Andrzej Kurzawa

 
Czwartek, 23 stycznia 2020
Wybierz miasto na mapie
PRZECIĄGANIE TRASY
Data dodania: 2006-08-22 01:07:46
Prawie trzy tysiące osób złożyło już swoje podpisy na stronie internetowej bełchatowskiego magistratu: www.belchatow.pl udzielając tym samym poparcia dla przebiegu drogi ekspresowej S8 przez Piotrków, Bełchatów, Wieluń. Lista nie jest zamknięta.


Przypomnijmy, samorządowcy zwrócili się do mieszkańców okręgu, o wsparcie dla działań podejmowanych na rzecz przebiegu trasy korytarzem Piotrków Tryb.-Bełchatów-Wieluń.

- Każdy, kto jeszcze chciałby wesprzeć nasze starania w walce o S8 ciągle może to zrobić. Wystarczy wejść na www.belchatow.pl i wpisać swoje imię, nazwisko i miejscowość, w której się mieszka. – zachęca prezydent Marek Chrzanowski.

Tymczasem sprawa przebiegu drogi ekspresowej S8 Warszawa–Wrocław nieustannie budzi kontrowersje i jest przy okazji, tematem "medialnym".

- „Brak S8 spowoduje powolną śmierć naszego miasta”, „Przebudowanie krajowej „ósemki” na drogę ekspresową jest niemożliwe”, „PiS nie ma zamiaru liczyć się z samorządami i opinią społeczeństwa” – m.in. takie sformułowania autorstwa łódzkich lobbystów możemy usłyszeć w niektórych lokalnych mediach, które często pozostają głuche na głosy samorządów i polityków regionu piotrkowsko–bełchatowsko-wieluńskiego. A Ci ostatni chcą jedynie, by przy podejmowaniu ostatecznej decyzji o przebiegu drogi ekspresowej S8 górę wzięły argumenty, a nie względy polityczne, nic nieznaczące slogany, czy próby manipulacji opinią publiczną.
. Dlatego po raz kolejny w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S8 zorganizowano spotkanie - tym razem jego gospodarzem był prezydent Bełchatowa Marek Chrzanowski
. - podała w komunikacie prasowym asystent prezydenta Bełchatowa Beata Kwiecińska.

W spotkaniu w Bełchatowie wzięli udział samorządowcy m.in. z Piotrkowa Trybunalskiego, Bełchatowa, Wielunia i Radomska oraz politycy różnych opcji, w tym poseł na Sejm Marek Jurek i posłanka Elżbieta Radziszewska. Obecna była także przedstawicielka Ministerstwa Transportu oraz z-ca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Bojarowicz.
Po raz kolejny uczestnicy spotkania zajęli niezmienne stanowisko odnośnie trasowania S8. Stanowisko to zostało przekazane do wiadomości Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, Ministra Transportu, Sejmowej Komisji Infrastruktury i Wojewody Łódzkiego.

Podczas ubiegłotygodniowych rozmów połanka na Sejm RP, Elżbieta Radziszewska zaproponowała zorganizowanie w pierwszej połowie września spotkania z samorządowcami woj. świętokrzyskiego, dolnośląskiego, podkarpackiego i lubelskiego twierdząc, że przebieg S8 przez Bełchatów ma kolosalne znaczenie także dla tych regionów (chodzi o dobrą komunikację pomiędzy zachodem a wschodem Unii Europejskiej).
Prezydent Marek Chrzanowski wskazywał na niegospodarność i totalny brak logiki logistycznej w przypadku trasowania S 8 pod Łodzią (trzy drogi o znaczeniu krajowym znajdować się będą w odległości kilku kilometrów). Apelował, by na przebieg S8 spojrzeć z perspektywy kraju i przebiegu tras międzynarodowych, a nie tylko przez pryzmat własnego miasta.
Dyrektor Pracowni Planowania Przestrzennego w Piotrkowie Trybunalskim Paweł Czajka podkreślał, że utrzymanie wariantu łódzkiego dla przebiegu S8 to także konieczność budowy tej drogi głównie po terenach leśnych i chronionych, gdy korytarz Piotrków Tryb.-Bełchatów-Wieluń jest wolny od zabudowań i można go bez żadnego problemu przeznaczyć po budownictwo.
Uczestnicy spotkania ustalili, że temat przebiegu S 8 podnosić będą także na posiedzeniach Związku Miast Polskich, Związku Powiatów Polskich oraz Związku Gmin Wiejskich i Miejskich.

Podobne rozmowy z przedstawicielami najbardziej zainteresowanych miast i gmin oraz posłów i marszałka - odbyły się ostatnimi czasy w Piotrkowie Tryb. Podczas tamtej dyskusji również kilkakrotnie podkreślano, że wszystkim leży na sercu sprawa dynamicznego, ale zrównoważonego rozwoju ekonomicznego województwa łódzkiego.
Przy okazji wyrażano niepokój z powodu faworyzowania przez decydentów inwestycji dla Łodzi - z pominięciem interesów całego województwa. Prezydenci, burmistrzowie i wójtowie obawiają się pozbawienia naszego regionu dostępności komunikacyjnej, co może zniechęcić przedsiębiorców do lokowania tu inwestycji, a w konsekwencji spowodować degradację gospodarczą i społeczną południowej części województwa łódzkiego. Jednym z istotnych argumentów, mówiących o plusach poprowadzenia trasy zgodnie z tradycyjnym, transkontynentalnym układem, łączącym drogi S8 z S12, są koszty.
Istniejąca już infrastruktura oraz rozbudowywane obwodnice, a także możliwość sfinansowania projektu ze środków Unii Europejskiej znacznie zmniejszy wysiłek finansowy jaki będzie niezbędny przy budowie drogi ekspresowej.
Różnica pomiędzy obydwoma wariantami to setki milionów złotych, oczywiście na korzyść wariantu prowadzonego przez Bełchatów i Piotrków Trybunalski.
Poprowadzenie trasy według ostatnich planów przez Sieradz–Łódź–Skierniewice znacznie wydłuży czas dojazdu do Warszawy. Ta droga byłaby dłuższa o prawie 50 km. Wiąże się to ze wzrostem wydatków nie tylko dla mieszkańców okolicznych miejscowości, ale przede wszystkim olbrzymimi kosztami dla przedsiębiorców, którzy będą pokonywać tę trasę w dłuższym czasie.
Parlamentarzyści i samorządowcy zwracają się z prośbą do wszystkich mieszkańców naszego regionu o poparcie projektu prowadzącego trasę S8 przez Wieluń, Wieruszów, Bełchatów, Piotrków Trybunalski i Rawę Mazowiecką.

Zgodnie z tym, co napisano na urzędowej stronie internetowej, każdy komu zależy na rozwoju gospodarczym regionu i chce, by trasa S8 przebiegała przez Bełchatów, Wieluń i Piotrków Tryb. może poprzeć akcję i wypełnić formularz: www.belchatow.pl/s8/index.php









foto: ze spotkania w Piotrkowie Tryb.
Tagi:
Dodaj nowy komentarz:
Redakcja portalu info.bai.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach użytkowników. Osoba zamieszczająca opinie zawierające treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie, naruszające prawa portalu info.bai.pl i jego wydawcy lub innych osób albo naruszające zasady współżycia społecznego może ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  • Jest szansa aby naprawić ten bubel czyli faktycznie planowana S8 obok Piotrkowa i Bełchatowa: Przekaż, podaj dalej ten wpis: Popierajmy o przedłużenie S12 do obwodnicy Bełchatowa nawet w formie jak wygląda teraz obwodnica Bełchatowa. W powiązaniu z wschodnią obwodnicą skomunikuje to dobrze region. Odciąży drogę przez Majków, Gomulin, Woźniki, Mzurki, Huta, Dobrzelów, na której już robią się drobne korki i jazda tą drogą staje się uciążliwa. Najuciążliwszy przejazd przez centrum Gomulina, w pobliżu sklepy, szkoła. Trzeba bardzo uważać. ****://i67.tinypic.com/16gwkn4.png Optujmy żeby nie było tak jak teraz jest z S8 gdzie urywa się w szczerym polu a powinna zostać przedłużona do Tomaszowa Mazowieckiego.
    Autor:bełk Data: 2018-10-31 20:17:15
  • Popierajmy o przedłużenie S12 do obwodnicy Bełchatowa nawet w formie jak wygląda teraz obwodnica Bełchatowa. W powiązaniu z wschodnią obwodnicą skomunikuje to dobrze region. Odciąży drogę przez Majków, Gomulin, Woźniki, Mzurki, na której już robią się drobne korki i jazda tą drogą staje się uciążliwa. Pozwoli pozyskać w okolicach Woli Rokszyckiej nowe tereny pod inwestycje ****://oi65.tinypic.com/122zszr.jpg Walczmy żeby nie było tak jak teraz jest z S8 gdzie urywa się w szczerym polu a powinna zostać przedłużona do Tomaszowa Mazowieckiego.
    Autor:S12 Data: 2018-10-27 21:56:01
go to top